hl

(Lifestyle blog o spontánním studentském cestování, focení, vegan produktech a občas knihy)

neděle 28. dubna 2019

Změny v životě, špatné návyky, inspirace


Pokud si najdete ve svém kalendáři období od dvou až jednoho roku dříve, tak někde mezi tím se můj život začal obracet. Nastal seberozvoj, seznámila jsem se s pojmem disciplína a hlavně zjistila, že se stylem, kterým jsem si vedla, jsem se nestotožňovala.

A přesně před týdnem jsem si začala uvědomovat, kolik se toho změnilo a jak se mi mění všechny návyky, kvůli kterým jsem se omezovala. No a dneska jsem se rozhodla všechny tyhle změny sepsat, ať už bude sloužit pro mě jako motivace pro další vývoj, nebo inspirace pro vás, to už je jedno. Hlavní je, abyste si článek užili.
A aby tu nechyběl tak trošku motivační proslov, tak nebojte, i já jsem chodila s jednou propiskou do školy, spala do 3, myslela si, že vstávat na první budík nejde, ale ruku na srdce, co z toho všeho koneckonců není výmluva? (Až na ty vážnější zdravotní problémy, hah.) Jsou to jen zvyklosti, se kterými se dá poměrně jednoduše pracovat, měnit je. Předložím vám jeden z mnoha důkazů - sebe.



Vstávání na oběd nebo 5 budíků?
Hodně lidí se potýká s problémem se vstáváním, i milý je má (ale ten ještě pořád popírá, že to jinak neumí, haha.) a já si tím prošla také. O víkendech jsem vstávala dost pozdě, tudíž můj den byl mnohem kratší, přibližně o 5-6 hodin, což je dost.
A vstávání do školy? Alespoň 5 budíků (minimálně) a k tomu jsem vstávala na ten poslední.

Co se změnilo?
Chodím spát pravidelněji, tudíž se probouzím tak, abych se stíhala i v klidu nasnídat (dostatečně dlouho před obědem) a mohla se v klidu učit. Potřeba spánku je hodně individuální, rozmezí pro ideální spánek je 5-9 hodin. Pokud si najdete svoji hodinu a začnete chodit pravidelně, vstávání se ulehčí.
A budíků si stále nastavuji víc, ale to pouze pro případ, že bych to fakt nezvládla, zaspala. Nikdy je nepoužívám, jen tam prostě jsou. Naučila jsem se vstávat na první budík, protože pak nehrozí, že upadnete do spánkového režimu a prošvihnete zbytek budíků, nebo se na ně nevzbudíte.
K tomu jsem si telefon položila na druhou stranu postele (tj. k nohám), tudíž při vypínání si musím minimálně sednout. Hned než si lehnu na postel, se pořádně napiju. Nejlépe vody (vody se šťávou).
Za sebe 100% doporučuji, alespoň zkusit. Mně stačilo zkusit 3x, abych si na to zvykla.

V jednom videu padla rada napočítat do pěti a rychle vyletět z postele, to nezní špatně.

Neumím pracovat s tělem
V minulém článku jsem se zmínila, že nechápu, jak někdo nedokáže pracovat se svým tělem. Ani si nedosáhne na špičky, což mi přijde hrozně omezující. Proto se snažím každý den (případně několikrát do týdne) se během 5 minut protáhnout a nejen, že tím na chviličku vypnete, budete se cítit líp (třeba po ránu po probuzení to je příjemný budíček) a hlavně se naučíte vnímat víc svoje tělo.



Self care a masky jsou pro beauty blogerky
Velký obrat nastal při objevu masek. Tak 2x do týdne jsem je začala používat a problémy jako akné se zmírnily. Dřív jsem si prostě myslela, že to je jen pro holčičky, ale poučila jsem se a myslím, že maska je vhodný produkt pro každého.
Je to odpočinek, po použití se cítím jako batolátko (haha) a jsem se sebou více spokojená. Čistý obličej zmírní problémy i holčinám, které trpí na akné mnohem víc.

Plánování je pro mě svoboda
Diář je to nejlepší, co existuje a je mi moc líto, že jsem je dříve tolik neoceňovala. Teď si píšu každý prd a co není v hlavě, je na papíře. Čas, místo, datum, činnost.
Méně zapomínám a v hlavě mám prostor pro další informace.
Naučila jsem se plánovat si den. Některé dny si psát nemusím, ale večer před v hlavě srovnám, co chci během dne udělat a kolik tomu reálně zvládnu věnovat času. Nebo si to sepíšu a řeknu si, co udělám dopoledne a co odpoledne.

Proč svoboda? No, řeknu to tak. Ty činnosti stejně musíte udělat, tak proč si nestanovit, kdy je uděláte a kolik času tomu dáte?
Protože místo toho, abyste prokrastinovali, abyste se věnovali nějakým povinnostem tak napůl, protože nemáte stanovené časové rozmezí, tudíž by vám to trvalo dvakrát déle, můžete ten volný čas, který si vyčleníte, věnovat čemukoliv, co vás baví. To je na tom ta svoboda.


Zvládnu se učit a neprokrastinovat
Jojo, existuje Youtube a Instagram - dva největší baity k prokrastinaci. Ale díky bodu výše s tím takové problémy nemám. Jsou dny, kdy se mi do ničeho nechce, ale těch je čím dál méně.

Třídit a mazat
Jasné, už teď, pokud si to nehlídáte, máte pravděpodobně email jako jeden velký spam. Jednoho dne jsem se nudila, a tak jsem prostě ty dvě/tři hodinky investovala a promazala vše. Fakt vše. A od té doby pravidelně na mail chodím a protřizuju, co potřebuji, jak je to důležité, co mohu smazat.

Co je to plast?
To přeháním, že. Dost věcí ještě nemám možnost kupovat tak, jak bych si představovala, navíc některé produkty se bez obalů beztak neobejdou. To ale neznamená, že to, co jde, jsem neomezila. Kafe si dávám v kavárnách, nebo si ho beru do svého to-go hrnku. V tuto chvíli zkouším bezobalové šampony, hygienické potřeby mám snad všechny ve vratných/znovupoužitelných obalech, nebo bez.
Obecně se potřeby a trvanlivosti produktů dost změnily. Potřeby nákupu jsou menší, nebo nejsou vůbec. Ano, pořád jsou věci, se kterými se neshoduje nějaký zero waste, ale říct to musím, protože vždy se najde někdo, kdo vám to připomene sám.
Když si někam vyrazím, sesbírám a vyhodím, co najdu. Například naposledy v přírodě na bruslích, ale tohle můžete provozovat kdykoliv. Tak to někdy můžete i sami zkusit! 💕


Prošla jsem si hodně změnami, ale tohle jsou ty nejvýznamnější pokroky, které mě posunuly dál. Tedy ještě pravidelné docházení do fitka, abych dosáhla 100% spokojenosti se svou postavou.

Do komentářů mi můžete sami psát, co vás žene dál, jestli víte o některých změnách ve vašem životě, které pro vás znamenaly větší změnu.
Také třeba co byste na sobě chtěli zlepšit, na čem zrovna pracujete. Pojďme se dnes vzájemně motivovat.

Ať už pracujete na čemkoliv, držím vám palce, že to zvládnete, protože jste sami sobě největšími pány.


16 komentářů:

  1. Moc povedený článek, udělala jsi opravdu plno změn, to je super :)

    OdpovědětVymazat
  2. Máme to dost podobé! Vstávání mi vždycky šlo, ve všední dny vstávám v 5:40 rovnou na první budík a o víkendu nejdéle v 8. Pravidelně se snažím usínat kolem té desáté až půl jedenácté. :)
    Jako práci s tělem považuji moje denní workouty, do kterých vždy zahrnuji protahovaní jak před, tak po cvičení. Středu mám vyhrazenou jako den odpočinku a chodím na jógu, která mi moc pomáhá!
    Také jsem dříve diáře moc nevyužívala, ale od té doby, co jsem na střední jsem vyměnila hlavu za diář a to do listy. :D Co nemám napsané, to prostě nikdy neudělám, achjo. :D
    V třídění a mazání mailů jsem taky celkem úspěšná, celkově organizaci podobných věcí zvládám levou zadní. Horší je to u mě s tím plastem a prokrastinací. Ale dělám pokroky! Včera jsem si v Penny koupila ovosáčky - jeden za 20 Kč! <3
    Tera in Chester

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! :D Organizace je fakt supr věc. A rozhodně i malé krůčky se počítají, jen tak dál!

      Vymazat
  3. Dřív jsem taky spala do oběda a v pokoji měla naskutečný bordel. Zlom přišel asi v 16/17. Vstávání v 6 i ve dny, kdy vstávat nemusím, abych toho stihla co nejvíc. Úklid jako forma "zdravé" prokrastinace narozdíl od IG nebo YT :D :D Já jsem se dost změnila, když jsem změnila svůj životní styl :) Cvičení, zdravé jídlo, díky tomu jsem se naučila něco uvařit, upéct.. Celkově se tím dost osamostatnila, ale v tom mi pomáhá i mamka, které do mě doma dost jede :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Maminka to určitě myslí dobře. Ale je skvělé, že ses takto posunula, máš za sebou velké změny a já ti to moc přeju!

      Vymazat
  4. To je hezký článek! Takový správně motivační. :)

    Já jsem sova a s ranním vstáváním bojuji. Když mám volno, tak přirozeně vstávám kolem osmé a spát chodím cca o půlnoci. Sice mám volnou pracovní dobu, ale zase nechci v práci sedět dlouho do večera, tak se snažím najít kompromis. Docela lidem, co jsou vzhůru se svítáním, v tomto ohledu závidím. Vím, že se dá naučit i vstávání v 5:30, ale to nic nemění na tom, že je to pro mě hrozně nepřirozené a při první příležitosti se mi režim vrací zpátky.

    Pro mě byl asi největší posun, když jsem si uvědomila, že nemusím stihnout všechno, co chci, a že odpovědná za svůj život jsem jen sama sobě, nikoliv svému okolí. Že raději budu mít méně peněz a pohodovou práci, než abych trávila v zaměstnání 10 hodin denně a domů chodila vyšťavená, ač lépe finančně ohodnocená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Super, hlavně je tohle k zamyšlení. I vstávání v 8 je fajn, vůbec to nevidím jako problém. :) Rozhodně je dobře, že jsi došla k takovému postoji, já s tím ještě malilinko bojuji, ale už je to taky tak. :)

      Vymazat
  5. Souhlasím, že to je správně motivační článek :)) Sama bych spoustu činností z něj chtěla dodržovat, ale asi to v mém případě bude chtít spoustu času.. třeba ve vstávání jsem úplně hrozná, vstávání na budíka je pro mě za trest. Patřím mezi lidi, kteří potřebují spát 10 a víc hodin, takže když musím vstávat před šestou do školy, tak je to docela problém :/

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť jo, můžeš dělat menší krůčky a tím si na to líp zvykneš. :) Taky jsem si to o sobě myslela, ale kolikrát mi stačí méně. :) A když se chci prospat, tak ne víc než je potřeba.

      Vymazat
  6. Líbí se mi moc pozitvní duch tvých článků. Je hezké že to máš tak srovnané, já třeba má vždy plán že napíšu tolik a tolik znaků diplomky a až pak se budu dívat na seriál nebo prostě něco.... a ono to hrozně motivuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. :) Ne vše, ale snažím se. Jo, tahle motivace je skvělá. :)

      Vymazat
  7. Se vstavanim jsem nikdy noc problémy neměla, to vstávání na 5. budík se mě nikdy netýkalo... Jako jo, taky si ráda přispim, ale když musím, tak mám budík na mobilu a mobil na nabíječce, která je docela daleko od postele, takže se musím zvednout, abych ho vypnula :D ale co mne dostane z postele je např. představa dobře snídaně, nějaký plán a tak :-) Sama mám největší problém s prokrastinací a odkládáním věci na nejzazší možný termín, na VŠ docela běžný ale ne úplně dobrý přístup :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! To je skvělá motivace, třeba dřív vstát kvůli tomu, že jdu se mrknout na svítání, to je supr. To asi ne, ale také se s tím dá pracovat. :)

      Vymazat
  8. Super článek! Když jsem chodila na základku, tak jsem byla schopná taky spát třeba do 10-11, ale postupem času mi stačí spát třeba jen 5 hodin a když jdu spát pozdě, tak stejně vstanu brzo :D No a třeba mě vždy stačil budík jeden nebo jsem se automaticky budila před budíkem, jak to má mozek nastavený :D to s tím protahováním je skvělý nápad, taky si to zavedu a plánování mám taky ráda, jen se musím naučit přestat prokrastinovat :D zero waste taky nejsem na 100%, ale důležité jsou ty kroky - nakupuji do látkových sáčků, třídím odpad apod. a snažím se k tomu přimět i lidi v okolí, protože takové minimální kroky může udělat každý :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  9. Já bych si asi měla trochu utřepat, co chci všechno dělat. Protože když člověk začne pracovat na full time a po práci se snaží stihnout deset koníčků, moc se to nedá. Ale mě to všechno baví!
    Ze změn, které jsem udělala a jsem za ně ráda: naučila jsem se nakupovat kosmetiku bezobalově, nemalovat se (a nešílet z toho) a nenosit podprsenku. To poslední zní jako blbina, ale ono je to tak pohodlné! A svět se z toho nezbořil. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé! :) Taky si ji sem tam nevezmu a je to příjemnější. :) Hodně štěstí s time managementem! :)

      Vymazat

Moc děkuji za komentář ♥ Každá zpráva mě moc potěší!