hl

(Lifestyle blog o spontánním studentském cestování, focení, vegan produktech a občas knihy)

neděle 4. srpna 2019

Daší výlet po Česku po česku: My vs Olomouc

Já si moc ráda věci obecně plánuji. A proto jsem si naplánovala i dá se říct "první" dovolenou s milým. Byl to vlastně první výlet, který jsme si platili, zařizovali a byli na něm jen my dva. A poznávali. Vytvořila jsem proto "program" - jednalo se o body, které chci stihnout a cca kdy, našla tramvaje a vše kolem toho, abychom měli pak čas i na další naše plány neplány. Aby ta dovolená jednoduše byla dostatečně obohacená, ale stále to byla dovolená.
A myslím, že časově to dopadlo skvěle. Minulý rok jsem navštívila Olomouc kvůli výhře a řekla jsem si, že jako naše první dovolená by mohla být fajn. Jen těch pár nepříjemností, které jsme úplně neočekávali, nás vykolejilo. Není to ale nic, s čím bychom si neporadili. Alespoň máme o čem po večerech vyprávět, ne?

Vlaky i autobusy, vše bylo perfektní. Pro mě už byla prvním varovným signálem bezproblémová přeprava. Jednoduše to nejde jen tak. Ale nakonec jsme se dostali do města, v klidu nakoupili jízdenky a svezli se do centra. (Šli bychom pěšky, ale řeknu vám, doteď bych našla modřiny z nošení mé tašky.)
V Hanácké hospodě jsme se najedli a mohu ji jen doporučit. (prostředí, typický moravský slovník, levné jídlo) A poté tramvají kousek ke katedrále sv. Václava na Václavském náměstí (a ne, nespletli jsme si město, haha), kde zrovna mají 200. let od jmenování Jana Rudolfa arcibiskupem, a to znamená výstavu. A musím říct, že o tu nechcete přijít. Obleky arcibiskupů, mauzoleum, ale také pozlacené znaky a monstrance.
Monstrance a kalichy, které vás nenechají v klidu díky jejich kráse najdete i v Arcidiecézním muzeum, ale jednoduše Přemyslovský hrad. (Muzeum totiž leží v místě hradu) Nás dokonce potkalo takové štěstí, že jsme vstupné měli zadarmo, haha, to už je dost štěstí najednou, ne?

Muzeum jsme si prošli vlastně úplně celé. Neustále nás navigovaly dámy, co zde hlídaly a my jako správní šikulové šli vždy úplně jinam, a poté, co nám řekly, kam jít, jsme stejně šli jinam. A jako správní barbaři jsme v místě plném Madon (Panna Maria s malým Ježíškem. Panna Maria s mrtvým Ježíšem je Pieta - vzdělávací okýnko.) udělali tak trošku ostudu. Nojo, kdo mohl tušit, že při focení toho, když si milý cpe před sebe obličej Ježíška, se na nás bude koukat zrovna jedna z pracovnic.

Ale nejsem barbar! To, co vím o umění bych vám vykládala tisíc let, maturovala jsem z dějin umění, ale holt i gympláka může pobavit taková kravina, no. (Musím to sem napsat, bůhví, co byste si mysleli)

Když jsme chtěli odcházet s pocitem, že jsme nadělali dostatečně velkou ostudu, nás paní navedla ještě nahoru. A jsem ráda, že jsem o to nepřišla! Obrazárna, kde jsem se mohla setkat i s umělci jako Bassano, Jan Brueghel, Dürer, no jednoduše jsem se znovu zamilovala.

Následně jsme prošli nádhernou Flórou a při příchodu jsme si všimli kočičí kavárny. Zrovna měli zavřeno, ale plán na další den byl jasný. Také mi přijde, že ve Výstavišti musí být opravdu kulturně živo. Dva dny jsme zde strávili a dva dny tu byla akce. Tak jsme si poslechli písničky a pokochali se pávi. Ano, můžete je tu potkat, jak se promenádují po parku.

Najednou se však schovali a my věděli, že je zle. Vycítili déšť na chvíli přesně. Proto jsme při čekání na autobus na zastávce strávili koukáním na vysmáté řidiče a snahou nenamočit fotoaparát a notebook. Povedlo se, ha.

A z centra Haná s jídlem v papírovém sáčku (ideální, pokud si chcete naředit jídlo vodou) na ubytovnu. Déšť, naše zoufalství, mé modřiny na rameni stále ještě s taškou na nich. Ale přivítala nás moc milá společnost.

Druhý den jsme se vydali do kočičí kavárny zarelaxovat si, což bylo to nejlepší, co jsme mohli udělat. A pak zapařeným autobusem na Svatý kopeček. Bazilika i v rozestavěném stavu vypadá nádherně a bloudění k zoo se taky vyplatilo. Nejen vstupem za 10 kč, ale i díky všem druhům, které jsme viděli. (a mláďata! Těch tam je.) V klidu jsme si zoo prošli a vyšel nám čas krásně na to, abychom došli na zastávku.

Teda, kromě zdržení nedaleko východu, kdy jsem skoro zkolabovala z horka, haha.

Zakončili jsme den s přáteli, které milý zná 5 let skrz hraní, ale nikdy je neviděl. A vlastně ani nevěděl, jak vypadají. I tak to ale bylo moc fajn, navíc v Dobré čajovně nabízí výborný ibiškový ledový čaj. Fakt výborný.

A poslední den jsme plánovali se v klidu sbalit a vyšel nám čas i na druhou návštěvu Cofeecat. (oné kočičí kavárny) Tentokrát jsme využili rady paní od ubytovny a vydali se na blízkou zastávku. Dle plánu jsme měli vystoupit v Nedvězí a odtud se dostat autobusem do centra.

Nedvězí už mimochodem nikdy nechci vidět.

Poté, co jsem opět měla pravdu, ale už bylo pozdě, jsme ze zoufalství volali taxi. Po Olomouci za 88 kč, pokud nejste tak 500 metrů od dané zóny. To vás pak vyjde na 150 korun. Pořád se to dá přežít. Když následně ve chvíli, kdy chcete vystupovat, nezačne opravdu nával deště. Za 20 vteřin strávených přeběhnutím ke kavárně jsme se cítili, jako kdybychom na něm strávili 20 minut.

A samozřejmě, že jsme vešli dovnitř a najednou vysvitlo sluníčko a vlastně se nic nestalo.

A tak končí naše dobrodružství, kromě cesty s malými dětmi a pár dalšími záseky. Pořád jsme ale stihli vše, co jsme chtěli, v klidu a v dovolenkovém duchu. Tak skvělé, můžeme se vrátit zpět do krásného života bez vesnice jménem Nedvězí. Děkuji.

Po návalu vtipných fotografií ze zoo a zbytku, co se jinam nevejde, mi můžete napsat

Kam jste vyrazili vy?

A další perličky:

A nakonec tato výborná zmrzlina ze Zmrzlinária, která pro milého nebyla nakonec takovým potěšením. Jeho vzpomínky na "zelenou" nejsou příliš pozitivní. Připomněl si ji, když si vzal kopeček s názvem "After eight" a hádejte, po čem tak chutnala.

14 komentářů:

1. Máte z výletu velmi povedené fotky, mě teda pobavil i přítel s Ježíškem. :) Olomouc je kouzelné město. Svého času jsem sem jezdila docela často a zpětně mě mrzí, že jsem většinou jen rychle přesedla na nádraží na druhý autobus a památky proběhla snad jen jednou či dvakrát, a to jen rychlým poklusem. Asi to budu muset někdy napravit.

Odpovědi
    1. To je škoda, opravdu doporučuji. Zrovna Olomouc bych jako město označila mezi ty, kde se vyplatí nespěchat. :)

Vymazat
  2. Opět další místo kde jsem nebyla a které bych ráda navštívila. :) Podle fotek jde vidět, že jste si prohlídku užili a navštívili kde co. :)

Somethingbykate

OdpovědětVymazat
  3. Do Olomouce jezdíme většinou na advent, jinak jsme tam nikdy nebyli. Když nepočítám pouhé nákupy v Šantovce :D Doufám, že se do města taky někdy pořádně dostanu. Já myslím, že vám to vyšlo celkem krásně. Mě se na dovče v Praze stalo si namožit prst na noze a zbytek dovči jsem kulhala, přece jsme nemohli odjet :D Fotka s Ježíškem je božííí.

WantBeFitM

Odpovědi
    1. Tak to jsi teda měla výdrž! :D Ale byla by škoda si nechat kazit dovolenou, tojo. Doporučuji! I na procházku je skvělé.

Vymazat
  4. Olomouc by som raz veľmi rada navštívila – študuje tam moja kamarátka a mesto si veľmi pochvaľuje ❤
    SIMPLY BERENICA // Facebook Page // READ ABOUT "ZERO WASTE WHILE LIVING WITH PARENTS"

OdpovědětVymazat
  5. Krásný článek! Ani jsem nevěděla že je Olomouc tak krásná, nikde jsem tam nebyla, je pro mě trochu z ruky, ale tak třeba někdy :)
    MyGoldenMind

6. Město, které jsem začala objevovat až když jsem se přestěhovala do Prahy. Trochu paradox, ale aspoň se mám nad čím zasmát :D Olomouc je krásné město a ukrývá mnoho pokladů, takže jsem ráda, že tam mám své průvodce :)

Gabux | Poslední článek

OdpovědětVymazat
  7. Nádherné fotky. :) Vždy keď míňam Olomouc cestou do Prahy si hovorím, že ho musím navštíviť, ale akosi som sa k tomu ešte nikdy nedostala. :)

Odpovědi
    1. To je škoda! Ale rozhodně doporučuji, pokud se tam někdy dostaneš. Vůbec toho nebudeš litovat. :)

Vymazat
  8. Vyzerá to nádherne. Ja keď som bola v česku tak som bola jedine v Prahe a Kolešoviciach na brigáde :D ale chcela by som v budúcnosti navštíviť aj takéto krásne mesto :)

DETSKÁ KREATIVITA

Odpovědi
    1. To je škoda! :D Česko ukrývá krásná místa, jako třeba právě Olomouc. A hlavně se tu nedá nudit. :D

Vymazat
  9. Velmi pekne mesto. I ja by som si tam mohla spravit vylet :-)

Mačka z blogu Kaviareň u mačky

OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář ♥ Každá zpráva mě moc potěší!